onsdag 25 november 2009

Chilla

Vissa resor måste man göra i sitt liv. Vissa meningar måste sägas. Vissa uppgifter måste utföras.

Varför? Ingen tvingar dig. Nej, många gånger kanske det är bättre att låta bli. Ibland kunde man kanske stannat och grävt där man stod, hållit tyst, låtit saker vara som de var.

Men ibland går det inte. Då måste man resa. Då kan man inte låta saker vara osagda. Då måste det göras.

Men i annat fall, om det inte är nödvändig så finns det ett ord som jag vill skriva lika stort på min vägg som folk ibland skriver "Carpe Diem".

Ordet är: Chilla.

Chilla (slang) ta det lugnt, slappna av

Etymologi


* Från engelskans chill (kyla ner; kyla av)

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag kan ibland känna mig mer som texten Arga Snickaren lämnade efter sig på köksväggen i programmet igår; Chaos, panic, disorder - my work here is DONE. *s*

Söderstories sa...

Då skulle jag verkligen rekommendera att skriva "Chilla" på väggen :)