torsdag 7 januari 2010

Ett lyckat recept..

Jag gick aldrig till gymet. Jag gick och drack, om inte choklad så i alla fall te, med en av mina bästa vänner istället, Anna. Om bara några timmar kommer Anna och några till ha något väldigt spännande och lite läskigt framför sig. Prästexamen. De prästvigs nämligen på söndag!

Alla mina tankar och böner finns hos er, blivande kolleger, imorgon och under helgen. Jag hoppas ni kommer att njuta och ha roligt. För det är en stor och fin högtid, även om det viktiga kommer sen!

Anna efterlyste lite fler bilder på min blogg. Så för att stötta henne lite extra lägger jag härmed upp några bilder särskilt för henne. Ett recept kan man säga på hur ett schysst liv efter prästvigningen kan se ut. Det funkar bra för mig i alla fall.


Men med västgötskt uttal då:




Och inte bara en nypa, utan en kopp, eller en hel hink behöver man ta framför allt sig själv, men också andra människor eller företeelser med emellanåt.



Tv-avsnitten, ja. Men framför allt så viktigt med de riktiga, verkliga.



För att få perspektiv ibland kan man åka hit:



Sist men inte minst. Då och då lite:



Lycka till imorgon Anna och ni andra! Vi ses på söndag.

4 kommentarer:

Åke Bonnier sa...

Det kommer nog att gå bra för dem. jag har läst deras pm och formulerat en massa frågor. Det ska bli spännande. Tänk om någon kör...

Jenny, tack för i onsdags! Det var roligt att Du var med och assisterade i Storkyrkan och tack för Din berättelse om Ditt New York. Mycket inspirerande!

All välsignelse!

Åke

Söderstories sa...

Ja, jag hoppas ni inte grillar dem för hårt. Det var ju rätt nervöst vill jag minnas, fast att ni var snälla mot oss. Hur var det, ingen som kört sen artonhundra...??

Ja, tack. Det var väldigt trevligt i onsdags. Kul att få träffa alla härliga Storkyrkomänniskor igen och att få berätta om platsen som ligger mig så varmt om hjärtat.

Allt gott och mina böner finns hos er alla i helgen!

Jenny

Åke Bonnier sa...

Alla klarade sig - fast det vet Du säkert redan! Det blev en lyckad examen, med lunch efteråt hos hustrun och mig. Nu är vi hemkomna från middag med biskop och andra. I morgon vigs de. Det är en stor dag!

Söderstories sa...

Jag anade väl det, att de skulle klara sig...och sen ringde jag ju såklart Anna så fort jag kunde för att höra om allt! Det blir fint imorgon, det är jag säker på. En stor och viktig dag. Vi ses i Storkyrkan!