lördag 9 januari 2010

Och himlen därtill


Det känns som om man är i himlen, eller på inflygning till nån spännande stor stad, eller ännu bättre: Man kan nästan tro att man befinner sig i New York! (Men bara nästan). Men nej. Det är bara en nästintill himmelsk lördagskväll på Söder.

Frusna nästan in i märgen gick jag och en vän hit, till baren högst upp i "Skrapan", för att värma oss efter en promenad i vinter-Stockholm. Eftersom vi var där tidigt fick vi till och med ett bord, där vi kunde njuta av att se hela Stockholm nedanför oss. Men någon varm choklad blev det inte. Den var slut! Alla vill dricka varm choklad just nu! Men Irish Coffee smakar också himmelskt gott.

Jag håller mig fortfarande varm med bastu och varm choklad och hoppas att det blir vare sig chokladransonering eller elavbrott. Samt håller mig hemifrån mesta möjliga, eftersom det drar och är kallt i min lägenhet,vars bohema slitenhet just nu inte innebär charm utan köld och frusenhet på grund av dåligt tätade fönster och kalla golv.

Nu ska jag stryka kaftanskjortan, för imorgon är det prästvigning!

2 kommentarer:

Olle sa...

När varma chokladen tar slut, då är Stockholm kallt! Hoppas det var en mycket fin prästvigning!

Söderstories sa...

Tur att det finns massor med choklad i automaten i Katarina kyrka då...