måndag 11 januari 2010

Guds stad

Det här är Guds stad. Sedd genom min I-phones kameralins idag mitt på dagen. Guds stad med Guds frusna, glada, lyckliga, sorgsna, vilsna, hemlösa, hemtama, hemlängtande, rastlösa, arga, ensamma, avundsjuka, goda, fina, älskande människor. Tänk att bo i Guds stad. Stort!






I-phone spelade Manu Chao för mig under min promenad och gav mig lite tropisk känsla! Varsågod: Manu Chao, och lite tropisk känsla! Och vet ni? Värmen har börjat fungera i min lägenhet igen!

2 kommentarer:

Maria sa...

Där, vid den kyrkan, har jag bott, i den kyrkan är min son döpt i namnet Johannes Emanuel (prästen nästan grät av lycka) och där har jag begravt en mycket nära vän. Och där var jag på min första retreat. Det där är en kyrka som alltid kommer vara viktig för mig. :)

Söderstories sa...

Så fint! Ja, vissa kyrkor får man verkligen en särskild relation till. Jag har flera såna! Jag tänkte också att på en blogg som heter "Söderberättelser" måste det ju rimligtvis finnas en bild av Söder!