måndag 15 mars 2010

Som spridda sädeskornen..

Alldeles strax ska jag bege mig till Liljeholmen och möta upp med Magnus där. Vi ska åka till Stjärnholm, stiftsgården i Strängnäs för fortbildning som också är en återträff med alla vi som gick pastoralinstitutsåret tillsammans.

Det ska bli så roligt att träffa alla igen och höra om allas upplevelser under första året som präst. Det är säkert ganska blandat! Jag antar att våra upplevelser kommer att skilja sig åt en del beroende på vart man har varit någonstans. Även vi inom Stockholm stift har nog haft det ganska olika, beroende på församling. Men ändå, Kristina som varit i Arvidsjaurs församling, eller Astrid som varit i Södra Jämtlands pastorat, hon som har 10, eller var det 20 mil mellan några av kyrkorna i pastoratet? Eller Lise från Danmark som nu befinner sig nånstans i Värmlandsskogarna. Skarastiftarna, vars vigning jag var på, och som är i mina gamla hemtrakter...Ja, det ska bli roligt att höra hur alla haft det, om förväntningarna motsvarats eller ej.

Och mina förväntningar då? Hur har jag haft det...? JOTACKBRA. Utvecklar det där mer vid ett annat tillfälle.

Inga kommentarer: